Vaaarmt och skönt

Hejhopp!

Nu sitter jag i över 30 graders värme, dricker iskallt vatten och käkar snickers.. mmm känns bra ;)

Vattenfallet som vi var o kolla på var jättefint :) Tog väl 1,5 timme att komma dit och vi satt på bilflaket, det gillas!
Det var en nationalpark, picknick (hur stavas det!?) och bad, låter bilderna tala för sig självt.

Annars då? Mja farfar är ju tillbaks och jag sover utmärkt om nätterna ÄNTLIGEN! Förutom i natt då jag hade en mardröm som hade kunnat bli en grym skräckfilm! kommer inte ihåg den nu dock.
Farfar har legat magsjuk i 2 dar så har inte blivit nåt Big C och shopping än.. Men idag var han uppe och skutta så det var skönt :) Grannen har sprungit fram o tillbaks och velat kolla pån o ringa doktor o allt så nu kanske vi slipper honom lite iaf. sköööönt!! :P

jaa sen blev vi stoppade av polisen häromdan, bara för att farfar satt på! jäävla thaisnutar! han kunde inte förklara varför men betala det skulle vi.. blev bara 200 bath dock så inget o tjaffsa om. sen vare bara att tuta och köra igen :) inget körkort, ingen hjälm äh vi betalar 50 spänn så är det bra sen, det är thailand det! :)

igår förresten så kom första regnskuren på över 1 månad! störtskur i en kvart sen var det bara att sola och hoppa i plurret igen! Tänk om Sverige kunde få det här klimatet oj så underbart! :)

Idag tänkte jag kolla tider och priser för att ta mig till phuket.. Åker förhoppningsvis ner i början på nästa vecka :)
Så jobbigt med allt resande bara, måste åka från Ban phe till Bangkok vilket tar nästan 4 timmar, för att sedan ta mig till rätt busstation och sedan vidare på en ca 13 timmars busstur ner till Phuket. LOVELY! Men vad gör man inte, det går nog bra men mer om det senare när jag kollat upp allt :)

Nu ska jag hem till farfar och sen blir det nog gymmet
See ya!


Stranden kvällstid


Jag & Ked på flaket











Jag, Ked och Fim


Grannfrun (Fims mamma) Tok.



Mata fiskar


Fim och jag




Kommentarer
Postat av: mamma

Åhhh äntligen skriver du lite igen. Skönt att du har farfar tillbax så du kan sova lite..o jag med då ;-) fast jag tror nästan det e du som tar hand om farfar, he,he ! Saknar dej så gumman. Vickan o jag drömmer om att vi vinner pengar o kommer o överaskar dej i Thailand :-) Tänk om det kunde bli verklighet. Men då måste man ju förstårs köpa lotter eller nåt så man kan vinna, o det har vi ju inte tänkt på ;-) Kanske ska gå iväg o göra det nu !Här hemma har vi det fortfarande kallt o snö. Idag lyser solen oxå så det är faktiskt riktigt fint. Ta hand om dej o hälsa farfar. När du sen far iväg till phuket på egen hand kommer man väl oroa sej lite igen om nätterna, men då e det ju inte så långt kvar tills du kommer hem igen ;-) Tänk vad upplevelser du har med hem då. Härliga bilder föresten. pussar o kramar till dej från oss alla här hemma <3

2010-01-05 @ 11:53:26
Postat av: Maria

Det ser ju UNDERBART ut! DU kan ju omöjligt vilja komma hem igen nånsin! :D

du skulle ha varit hemma igår! det var på gränsen till istid här hemma. :S helt sjukt.

Jag tänkte gå i helgen o skaffa sånt där satans kort! just so youll know! så snaaaart kan vi prata!

PussPuss!!

2010-01-06 @ 09:49:22
URL: http://mariaaskenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0