Träna, vad är det?

God kväll gott folk! eller jaa god eftermiddag hos er. :) Nu är skolan klar för ikväll och jag kan sätta mig och skriva ner några tankar och saker som hänt.

Nu har jag efter en hel dags väntande, åkande och sittande fått internet via mobilen att fungera. pendlade hela dagen igår mellan Mubtaput o Rayong, dom sa att det var sååå enkelt att fixa internet men Sony Ericsson betyder stora problem här i Thailand tydligen. Lämnade in datorn på nån servicegrejj och 3 timmar senare gick det ändå inte, jag fick köpa ny sladd och låna farfars Nokia istället. Så en platt rumpa och 1000 bath(250 kr) senare ligger jag i sängen med fungerande internet, jeeeeeeeeeey! :P

Jag har verkligen försökt få fart på det här med träning nu alltså men blir hindrad hela tin, jag skulle springa på kvällen men då har jag fått höra våldtäktshistorier, på dagen är det för varmt, Yes tänkte jag jag ska börja springa innan frukost, askalas! Men nähäjdå morgonjoggare blir knivskurna. Va fan ska jag göra då? Kom på att jag sett en skylt en bit bort för gym, så Wippah och jag ska åka bort o kolla det imorn så får vi hoppas på det bästa!
Ja runtomkring här verkar det vara farligt överallt dygnet om, vi åkte förbi några grabbar idag och dom var tydligen från Burma som våldtar och mördar flickor och 5 km bort blev en som grannen känner halshuggen! Här bor vi, HÄRLIGT!!
Bli inte oroliga där hemma nu, jag är stark som en björn och kvick som en gepard, jag tar dom allihop!!


jag kan också säga att häromdan när vi satt och åt på baksidan vid pyttesjön så kom en stor varan! Säkert 2 meter lång! Då berättade grannen att dom har haft en krokodil på besök en gång.:S men visst jag älskar ju Thailand!


Pratade med både Maria och Emma på msn igårkväll, fan så skönt att få prata av sig lite och höra hur det går med allt där hemma! pratade även med Broder Pontus och lillasyster Lovisa så nu väntar jag bara på resten av familjen ska logga in. :) Ni kan även gå in till närmaste utlänningsaffär och skaffa ett Asienkort och ringa till mig! ;) 100 spänn så får ni ett x antal minuter att ringa för, superenkelt :)

Nähä nu ska jag sova, natti natti!





Det ville sig inte riktigt med bilderna, så ni får nöja er med den här på mig och farfar så länge :)


Kommentarer
Postat av: mamma

Gumman, VA RÄDD OM DEJ !!! ska köpa ett sånt där asien kort så snart jag kan. puss å kraam <3

2009-12-14 @ 17:31:59
Postat av: emma

söta ni är du och farfar :D jaa ta de lugnt nu, du får inte vara själv så mycket om de händer sånt där omkring :S låter ändå som du har det bra får fixa kort när jag kommer hem till sverige, miss juuuuuuuu <3

2009-12-14 @ 23:58:54
Postat av: Sandra

Mamma: Jag är rädd om mig, det är ingen fara :)

Ja gör det så vi kan prata, det var länge sen nu :( Du får skicka mail annars och berätta allt som händer och sker :) pussokram <3



Emma:

Haha jaa han är go gubben :P nä det är lugnt, är jag själv så sitter jag på moppen ;)

Ja men gör det så vi kan prata!! Miss you too babe!! <3

2009-12-15 @ 13:50:25
Postat av: erika

sanart kommer ja till dig :d <3 pusssss erika <3

2009-12-16 @ 20:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0