kukhus

Ikväll var det skola igen med Jak(hyresvärden/grannen) och ojj så kul, han är verkligen usel på svenska uttal! Någon som kan gissa vad sabamde betyder? näh trodde väl det.. svamp är det han säger! hallåå SVAMP hur fasan kan han få det till sabamde? Otroooligt roligt :P och sen har alla thailändare svårt med sje-ljudet som själv,sjö,sju osv. Han skulle säga sjukhus och det blev kukhus :P så skulle jag förklara vad han precis sa och det gick väl sissodär. jag peka ner och peka på hus och så peka jag på farfar och det blev nog bara äckligt och rörigt i hans hjärna till sist.

Idag annars har vi varit på farfars och wippahs land de har en bit här ifrån, jag så där superstark som jag jag är, tog en lie och nötte ner allt högt gräs som fanns och sedan tog firemästarinnan och satte fyr på hela kalaset.
Skönt att arbeta lite.. Är jag knäpp? kanske men det gör inget.


Förresten, jag hittade gymmet jag letade efter och det är jättetrevligt! :) Liite väl varmt men fan så underbart att få röra på sig igen! Otroligt, märkte verkligen hur mycket jag älskar att träna, jag mår super! :) Lite grann som Choklad ;)
Jag tränade första gången igår och så tog jag motorbiken in i morse runt 8 och körde ett pass igen, dom har en sån där vibratormaskin som ska skaka bort fettet. eller nåt.. och oj vad det skakar! Hellskotta! men det känns bra efter i alla fall :P Och så träffade jag en svensk karl från norrtälje som tränar boxning med några grabbar där, jag blev såå sugen! ska se om jag kan vara med när jag kommer hem från phitsanulok. Måste köpa handskar i alla fall så jag kan köra själv om inte annat :)


jaa gott folk annars har det nog inte hänt så mkt sen senast, inte badat på 2 dagar nu, det har varit varmt men mulet så vi har struntat i det. Men imorn då jäklar, måste ju ta vara på beachen :) imorn ska vi plocka snäckor på kvällen, grannfrun ska lära mig att göra såna där söra figurer.

Hörde att ni har snökaos där hemma!? var rädda om er på vägarna, vill inte höra om nån olycka nu när jag är så långt borta!

nu ska jag sova.
Puss&Kramen <3





Kommentarer
Postat av: Nettan

Hej vännen! Du verkar ha det toppenkul med allt folk som finns omkring dig. Ett minne för livet! Här hemma fortsätter kylan och det är helt underbart fint och skönt....älskar detta väder. Snart är det julafton med en massa god mat. Skönt om dig, och Ha en riktig God Jul! Önskar Nettan Patrik och grabbarna så klart.

2009-12-21 @ 08:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0