det här suger.

Grymt frustrerande dag..
Åkte heela söndagen med buss upp till wippahs familj i Phitsanulok. åkte kl 10 hemifrån och var framme runt 21, snacka om platt rumpa och spratt i bena efter den resan! väl framme var det käk och prat innan sängen.
Låter bra so far?
Mm men dagen idag har varit totaldöd! Wippah och kung(hennes dotter) städade huset från 08 till typ kl 14 så farfar och jag hann ta en promenad med deras lilla vovve och sen hälsa på wippahs pappa ute i bushen. Han levde som de på robinson-ön ska ta bilder någon dag.
Jaah sen var vi på marknad o köpte mat och åt.. THATS IT. Usch säger jag bara absolut inget att göra och så här kommer det vara varje dag? Hur ska jag klara detta?

Jag har varit frustrerad och till och med arg i princip hela kvällen. Dom (thaikvinnorna) har pratat, sagt mitt namn, pekat och skrattat och vad förstår jag av det? känns fan som mobbing. ;(
Sen har jag bestämt att jag ska skicka hem en kartong shopping hem till sverige och nu säger dom att det är stängt och öppnar lagom till jag åkt till rayong igen. VAD GÖR JAG DÅ HÄR??
Anledning till att jag gick med på att åka upp hit till byn-i-ingenstans-där-dom-aldrig-sett-en-europé-förut var att jag skulle kunna shoppa och skicka hem skiten och stämpla passet så jag slapp göra det sen, men inte ens det är säkert att det går! faaan.

Och så börjar jag bli arg på thailändska urfolket som inte vill veta av nåt annat än just thailand. Thaimusik, Thaitidningar om thailand, tvprogram på thai om thailand, thaifolk som inte kan mer än några ord på engelska och dom vill inte lära sig heller. Jeeeez ni vet att det finns en hel värld där ute va?
En thaikärring satt o stirra på mig mer eller mindre under hela middagen, jag ville verkligen fråga vad fan hon glodde på. Woooooosaah Sandra, Wooooooooosah-massera örsnibbarna.

Jag vill bara här ifrån helt enkelt hehe. Ursäktar ett rörigt inlägg och förstår om ni inte hänger med alls på vad jag faktiskt menar med allt men det är lugnt.. Skönt att få ut det :) nästa inlägg är säkert mkt trevligare :)

Imorn ska vi iaf åka till Burma tidigt som satan och hoppas att jag får stämpla med.
Take care peeps<3

Kommentarer
Postat av: Maria och Frida

Det blir snart roligare stumpan!

Du vill inte hellre sitta här hemma i kylan och tjura vill jag lova! sviiiiinkallt!

hjärta!

2009-12-21 @ 20:40:07
Postat av: emma

låter sådär :/ hoppas de blir bättre snart och att du kan skicka hem saker och så!

jag kom hem klockan 5 imorse, har vart en skitresa hem helt enkelt! ska skriva ett inlägg i bloggen sen så får du se.. trodde inte jag skulle komma hem innan jul nästan.

Hoppas du mår bra iaf <3

2009-12-22 @ 19:19:45
Postat av: victoria

njut av värmen säger jag bara, :) och som sagt det blir nog roligare :) saknar dig dock jätte mycket <3

2009-12-22 @ 23:20:25
URL: http://victoriaaj.blogg.se/
Postat av: sandra

Maria & Frida:

Jaa det blir bra, bara ibland man får en knäpp i huvet ;) <3<3

Emma:

Ja fy fan gumman jag läste din blogg nu, vilken hemsk resa! Och när man ska hem vill man ju bara hem fort, USCH hade jag vetat det har jag lidit med dig ;) Glad att du kom fram oskadd iaF!! <3<3

Vickan:

Hehe jaa och jag gillar ju absolut inte att frysa så jag har det bra här jag ;) Saknar dig med massor!<3<3

2009-12-24 @ 09:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0