såååå ja

Tog mig själv till Big C igår men fick dock inte så mycket avbockat.. fanns inte så mkt kul att hämta, blö..

Men vad jag köpte denna gång:
4 Nagellack
Polishremover, tvål
ansiktsvatten
present till syster Lovisa
present till syster Tilde
tajts
1 par Jeans
en tröja
en Ring
Hårklämma stor + liten

tror det var allt :) det gick på ca 500 spänn.
jag kommer nog skita i o skicka hem kalaset och punga på farfar så mkt som möjligt istället. Detta innebär att några presenter kommer hem 1 månad senare, vet att ni blir sura på mig nu men det skiter jag i ;)

Farfar är fortfarande dålig i magen så ingen beach har vi varit på, lite surt men vad gör man inte för o hålla gamle mannen sällskap :)
Jag har i alla fall varit inne i Ban Phe och köpt 1 liter vodka och en expressen-tidning idag. känns bra :P
Jo jag har gymmat också såklart!

Farfar och engelska är inte världens bästa som ni vet! Tänkte att jag skulle dela med mig av några meningar han lyckats sätta ihop:
- Men är det finito så har han ju ingen vajf! Ju undastand?
program på tv då en man var otrogen mot frun som han hade skiljt sig med.. farfar skulle understruka skilda här.
- Ju can drangdrang down här för vägen and fettet kaputt, bort bort. Exersis!
= Du kan springa nerför vägen här så försvinner fettet, träna!
- Ju anka do big glas kan see genom ju?
= Är din farbror glasmästare?
- Happy börty ( Happy birthday)
- AD Condition ( AC ska det vara såklart!)
- Childring (children)
- What ju bär?
= Vad ska jag bära?
Alla pratar Thai och skrattar, farfar börjar skratta så han nästan ramlar av stolen:
Nyfiken Sandra: Vadå vad sa dom!?
Farfar: hahahahahhahah!!! Ja det vet jag inte, jag låtsas bara! Hahahahahha
jag är ledsen farfar men ibland så skrattar jag absolut åt dig, tur att du skrattar med dig själv;)
 
Nu har jag information om mina planer:
jag kommer att åka till Bangkok på lördagkvällen och bo hos Fims uncle en natt innan jag drar mig till phuket på söndagkväll :) Yeeeeeeeeeeeeeeeej!! Jag kommer att bo i Patong med 2 bruttor jag pratat med på facebook, what the fuck?? tänker ni nu men de gick barskolan som jag skulle ha gått så därför vi har pratat lite :) De bor kvar på skolans hotell och sa åt mig att bo med dom tills den 15e då vi måste på hotelljakt.
Så jäkla kul! och skönt att slippa bo hos farfars vänner på fel sida av ön. det här blir nog asbra!

Nu vet ni hur det ser ut lite grann i alla fall, om allt går som det ska så kommer jag att anlända till phuket runt 7 på morgonen (01 svensk tid) Jag lääängtar!!

Tills dess mina vänner får ni ha det så bra!
Maila mig gärna vad som händer i era liv, jag gillar mail ;)
Puss&kram


Kommentarer
Postat av: maria

Du svarar ju inte på mail....!?

2010-01-07 @ 22:38:10
Postat av: mamma

Hejhopp gumselumsan ;-)Kul blogg inlägg idag. Farfar e rolig han. Tur han har dej säger jag bara ;-) Jag har nyss skrivit ett litet mail till dej med lite info hemifrån. Hade gott o va rädd om dej. Puuusss <3

2010-01-07 @ 23:38:24
Postat av: Sandra

Maria: Snuttis! jag håller på o svarar nu precis<3



Mamma: Haha ja du jag vet inte, han ska klara sig själv i 2 dar innan wippah kommer hit så vi får se. han har ju en jobbig granne så han blir nog sysselsatt ;) BRA jag ska läsa diiirekt <3

2010-01-08 @ 16:04:12
Postat av: maria

och nuuuu läste jag det precis! Himla långa mail det blir! I like it! :D

Kom heeeeeem!

2010-01-08 @ 16:56:39
URL: http://mariaaskenberg.blogg.se/
Postat av: emma

haha du är! jaa biljard är nog lite underskattat tror jag :P

Phuket snart då, ååh skoj för dig de kommer bli super :D du får höra av dig när du är där så jag vet att allt gick bra :)

2010-01-09 @ 17:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0