Year one

vår hyresvärds dotter + kompis har varit hemma på lov från skolan i Bangkok, det har varit kul =) ännu bättre hade det ju varit om dom kunde engelska :D Konversationen höll sig på en låg nivå om man säger så.
Men vi var iväg och skulle hyra film i alla fall och då körde vi förbi ett utomhusgym! Jaa det var maskiner av plast i olika färger. Såg snarare ut som en lekplats men det var några som körde hårt där :P
Sen såg vi på Year one, som jag har längtat! Och den var hur bra som helst! Dock var det bara jag som skrattade :S helt otroligt tyckte jag som skrattade konstant, den thailändska textningen som var dålig kanske?

Thailands syn på efterrätt är aningen konstig alltså, jag gillar glass med chokladsås och strössel som alla andra (trodde jag) Men när man får fram en glass med majs, bruna bönor och jordnötter på så går lyckan över till besvikelse fort som tusan kan jag lova. Va fan är detta!? Och när jag var sjuk så hade grannarna gjort en efterrätt till mig som bestod av mjölk, iskuber, slemmig frukt och ris? Mjaaa ska jag bli friskare av detta? Snällt i alla fall :P

idag har jag sätt en märklig ritual av nåt slag haha helt otroligt, var ett gäng i konstiga kläder som skakade och slog med piskor i marken. Tror det var en välsignelse av marken som skulle säljas. haha RELEASE THE DEVIL ramla bakåt och slappna av typ.
Kommer ihåg för 5 år sen när jag var vid ett tempel och var tvungen att vara med på välsignelse. där sitter en munk med en öl och ciggariller, han säger några saker sen slår han mig i huvudet med en kvast! :S What the fuck!? och sen doppar han den i olja och stearin och börjar stänka på mig och slå mig igen. Och för detta måste JAG ge honom en hink med tvättmedel och andra saker. jaa dom är bra lustiga.

Nä nu väntar Wippah, vi ska till Lotus och handla lite.

Puss & Kram








Kommentarer
Postat av: Mamma

ha..ha.. stackare! önskar jag kunde skicka dej en stoor marabou chokladkaka (helnöt) som du älskar :)miss uu <3 puss å kram !

2009-12-09 @ 11:27:07
Postat av: Anonym

Ååååh vad gott det skulle vara!! här har dom som närmst en dyr snickers i miniformat! :S

Choklad i massor när jag kommer hem! ;)

pussokramen<3

2009-12-11 @ 09:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0