Oh falang!

Ja till och med en liten flicka på ca 3 år hoppade till och ropa OH falang(utlänning)! när jag kom på moppen.
haha hon fick chocken lillfian.

Nu har vi varit och simmat i havet varje dag jag och farfar. eller simmat o simmat, farfar vet jag inte vad han gör. han kommer absolut ingenstans gubben :P jag frågar honom till och med om han kommer ihåg hur man gör när man simmar, och det vet han tydligen! men inte kommer han nån vart för det. och då är det ändå vågor som borde snabba på det hela. wierd.

Jag har även hunnit få min efterlängtade thai-massage! Underbart och välbehövligt var det. hon kunde dock tagit i lite mer tanten men hon var ju gammal så vad tusan. 200 bath(40 spänn) kostade det. heeelt ok ;)

Jaa och grannarna vi hyr av, mannen vars namn är Jak är fast besluten om att jag ska lära mig det thailändska språket, han är lärare så jag har fått 2 anteckningböcker och en bunt pennor och så har vi suttit på altanen 2 kvällar nu och gått igenom en massa meningar och ord. Det blir nog bra det här? :P
Det är nog värre för honom med svenskan, han kan inte riktigt uttala vårt språk och farfar och jag tycker ju att det är så otroligt roligt :P stackarn.

Jag har mot min vilja lovat att följa med till buddahtemplet nästa vecka kl 7 på morgonen! :S
De vill att jag ska se allt och även träffa deras son Fem(han heter så) han är 22 år och ska vara såå snygg så, och så är han MUNK! HAHAHA det låter väl som ett riktigt kap för mig!? ...

Nu är det bestämt att vi ska upp till Pisanolok och hälsa på Wippahs familj en sväng.. på 2 veckor typ. Jag och hennes dotter ska tydligen ha en hel del gemensamt. med det menar hon köpglädje tydligen :P GREAT! shopping!
Jag ska försöka gå till postkontoret där och skicka hem en karton till sverige så jag får med mig kalaset hem. :)

Nähä nu ska jag kolla runt lite här och sen pallra mig hemåt. :)

See ya <3  






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0