så där ja

Dåå var jag åter i Rayong! Jag klarade 3 dagar där uppe i bushen sen tog jag mitt pick o pack och drog ner till huset istället. Åkte nattbuss, en väldigt bekväm sådan måste jag säga och jag sov med några få väckningar så det var skönt :)
så nu sitter jag här igen, har tagit ett dopp i havet, handlat och kollat lite marknad så där helt vanligt på JULAFTON, japp idag är det jul :P Här är det ju inget direkt man märker av men jag har faktiskt köpt mig en tomteluva;) Grannen ville ta med mig till "falangparty"(utlänning) nere vid beachen. och med tanke på att jag är själv så kan man ju inte tacka nej! ja farfar är kvar där uppe så jag är all alone fram till 2e januari. Känns helt okej än så länge hehe. MEN jag måste ju säga att jag önskar att jag kunnat teleportera mig hem till familjen nu och haft en julafton med allt som hör till. I miss you guys. <3

Morbror Patrik ringde mig i natt när jag satt på bussen, så skönt att prata med någon hemifrån och höra att ni mår bra allihop! :) Och jag mår bra jag med trots att jag är själv ;)

Innan jag sattes på bussen så tog jag och Kung (wippahs dotter) en shoppingrunda, jag ääääääääääälskar att shoppa!! och sataans vad mycket snyggt det finns! Jämförs med choklad och jag tror shopping toppar det asså ;P
Jag spenderade 1900 Baht(ca 500 spänn) och fick med mig:
En handväska
Ögonskuggset och Läppglans
Ett par skor
3 toppar
2 ringar och ett armband
NAJS!

Ska snart skicka hem en kartong till sverige tänkte jag, det blir inte billigt det!

Nu ska jag hoppa på Motorbiken och köra hemåt, kommer att sitta fastklistrad vid telefonen då mamma kommer att ringa! Wiihuu <3

GOD JUL på er allihopa och hoppas ni får en helt magisk och underbar kväll!!

Pussar och kramar till er!!

En sjöstjärna följde med när vi gick på stranden och fångade krabbor förra veckan.


Man blir så glad av alla taxibilar i Thailand, det är illrosa,illblå, illröd osv som gäller!Det gillar vi!


den här floden är gränsen mellan Thailand och Burma, Burma verkar vara en obehaglig stad av det jag såg. det var så jäkla skräpigt och folket gapa saker och flina så där vidrigt. buuää. scary shit


Wippahs old man.


och så här bodde han.





Kung & Bong




GOD JUL GOD JUL GOD JUL GOD JUL GOD JUL GOD JUL GOD JUL !!! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0